Bransjeprogram IA i sykehus gjennomførte del 2 av opplæringen for ledere, tillitsvalgte og verneombud 30. mai og 1. juni. Se gjerne gjennom opptakene og presentasjonene
Se innlegget og presentasjonen til Leif Johnsen, Gro Lillebø og Kari Saastad som blir holdt i forbindelse med Opplæringsprogram for ledere, tillitsvalgte og verneombud.
Hvordan kan ledere bruke medarbeiderundersøkelser til å skape ekte forbedringer? Marianne Molstad deler sine beste tips for å omsette resultater til konkrete tiltak.
I sentrum for forbedringsarbeidet står ForBedringsundersøkelsen. Alle andre prosesstrinn og aktiviteter dreier seg om å få størst mulig nytte ut av undersøkelsen. Derfor har vi plassert symbolet for hele prosessen i midten, med prosessbeskrivelser lagt i ring rundt. Formålene med prosesstrinnene finner du nedenfor.
Forberedelse til årets undersøkelse – strategisk nivå
Involvering av tillitsvalgte og vernetjeneste
Involvere og skape felles eierskap til gjennomføring og oppfølging
Individuell besvarelse på ForBedringsundersøkelsen
Ledergrupper går gjennom resultater og planlegger oppfølging på strategisk nivå
Tillitsvalgte og verneombud involveres i plan for oppfølging
Dialog om resultatene og oppstart av tiltaksutvikling